У неділю, що передує Великодню, ми святкуємо не просто історичну подію, а прихід Життя у місто смерті. Це не просто спогад історичної події. Це - жива зустріч. |
А Ісус їй каже: "Не стримуй мене, не зійшов бо я ще до Отця мого, але іди до моїх братів і повідай їм: іду я до Отця мого і Отця вашого, до Бога мого й Бога вашого"(Ів.20,17). |
"Відповів Ісус: |
Сьогодні чуємо довгу та інтригуючу розповідь про зустріч і розмову Ісуса з жінкою самарянкою. На перший погляд виглядає, що це випадковість. Але, в контексті всієї розповіді розуміємо, що то була наперед запланована Богом зустріч із своїм творінням - грішною жінкою - не для того, щоб її засудити, а щоб спасти. |
Читання апостола та Євангелія цього дня представляють нам дві важливі думки: у Бога немає нічого неможливого і Бог став людиною, щоб не засудити її, а спасти. |
"Так говорить Господь: Радуйся, дочко Сіону! Викрикуй, дочко Єрусалиму! Ось цар твій іде до тебе, справедливий і переможний, смиренний і верхи на ослі їде, на осляті, на молоденькій ослиці.
|
"Бо Син чоловічий не прийшов на те, щоб йому служили, лише щоб служити й віддати своє життя як викуп за багатьох"(Ми.10,45).У п'яту неділю Великого посту під час Літургії слухаємо євангельський уривок, який передає немов останні напутні слова Ісуса своїм учням. До того часу Він неодноразово говорив, що книжники і фарисеї видадуть Його владі, щоб засудити, відтак Його уб'ють. Без сумніву, це викликало тривогу і страх серед апостолів. Вони залишили своє ремесло, так звану "подушку безпеки ", і пішли за покликом Христа в надії отримати щось більше і краще. |
"Цей рід нічим не можна вигнати, тільки молитвою та постом"(Мк.9,29).
|
"Приступім, отже, з довір'ям до престолу благодаті, щоб отримати милість і знайти благодать для своєчасної помочі"(Євр.4,16).Цей день звіщає нам половину шляху Святої Чотиридесятниці, а виставлення хреста для поклоніння скеровує увагу на джерело сили для життя. Сорокаденний піст характерний непростими, а інколи, взаємно протиставленими переживаннями: численними спокусами, важкими випробуваннями, ніжним дотиком Божої милості, спасаючої сили Ісуса Христа.У Хрестопоклінну неділю, коли пройдено половину відстані і сили християнина можуть вичерпуватися, Церква як любляча Мати виставляє хрест. |
"Ісус, уздрівши їхню віру, каже до розслабленого:
|