• бесплатная dle
  • ,
  • форекс портал

    Неділя ХХІІ по Зісланні Святого Духа

    Неділя ХХІІ по Зісланні Святого Духа

    "Та сталося: помер убогий, і ангели понесли його на лоно Авраама. Помер також багатий, і його поховали"(Лк.26,22)

    Дорогі браття і сестри!
    Ісус розповів притчу про багача і Лазаря, в якій можна порушити чимало тем: багатство і бідність, заскорузлість серця, існування ангелів, існування після смерті, воскресіння мертвих, життя вічне. Сьогодні хочу зосередити увагу на останньому - вічне життя.
    Питання про вічне життя людини постійно актуальне не лише в богослов'ї, але й в науковій сфері. Перш, ніж його розглянути, потрібно з'ясувати як з'явилася людина на світ і яка її природа? Тут погляди науковців відрізняються: одні приймають біблійну теорію про створення світу і людини Богом, інші відстоюють найбільш поширену теорію всесвітнього вибуху. Важливо зауважити, що їхні висновки є результатом наукових міркувань і досліджень. Роберт Бойль (1627-1691) – англійський хімік, фізик і філософ, який вперше ввів наукове поняття «хімічний елемент» та відкрив закон про залежність обсягу газу від тиску (Закон Бойля), був переконаний в наступному:
    "Численність, краса і впорядкованість небесних тіл, досконалість тварин і рослин та інші явища природи справедливо спонукають розумного, неупередженого спостерігача зробити висновок про існування вищого, могутнього, праведного і благого Творця". Френсіс Бекон (1561-1627) – англійський філософ, відомий тим, що почав науковий метод дослідження, заснований на експериментуванні та індуктивному мисленні, вважав: "Для того, щоб не впасти в оману, у нас є дві книги, які ми повинні старанно вивчати. Перша з них – Святе Письмо, яке є Одкровенням Бога. Друга ж – саме творіння, яке свідчить про Божу Силу". Ісаак Ньютон, тому що розумів всю складність математичного опису Вселенної, щораз більше прославляв Бога. Складність Всесвіту являється свідоцтвом чуда Творчого Генія - Бога. Згідно Божого Об'явлення, Господь створив людину з земного пороху і вдихнув у неї життя. Святі отці навчають, що мова йде про життя, яке має сам Бог - життя вічне. Однак, Господь є нестворений, безпочатковий, незмінний, необмежений, вічний. Створена на Божий образ, людина обдарована розумом і свобідною волею. Хоч і Господь знає все, однак Він не визначає наперед дії людини, бо в такому випадку вона була б позбавлена права вільного вибору. Про високу гідність людини автор послання до євреїв писав так: " Не ангелам бо підкорив він світ грядущий, про який ми говоримо.  Бо десь хтось засвідчив, кажучи: "Що таке людина, що ти про неї пам'ятаєш? Або син чоловічий, що ти навідуєшся до нього? Ти вчинив його мало що меншим від ангелів. Увінчав його славою і честю.  Усе підкорив йому під ноги. Коли ж усе підкорив під нього, він не лишив нічого, що було б йому непідкореним"(Євр.2,5-8а). Задля добра людини Бог застерігав її: "З усякого дерева в саду їстимеш; з дерева ж пізнання добра і зла не їстимеш, бо того самого дня, коли з нього скуштуєш, напевно вмреш"(Бут.2,16-17). Святі отці пояснюють, що слово "вмреш" слід розуміти у двох значеннях: перше - це втрата Божої благодаті, яка є ознакою Божого життя в людині; друге - це фізична смерть. Отож, Господь як Творець і Найвище Абсолютне Добро, дав людині найцінніше, і незважаючи на її свідому і добровільну втрату цього дару, відновлює можливість брати участь у Божому житті ціною Воплочення, смерті і Воскресіння Свого Сина.
    Впродовж дві тисячі років Ісус є каменем спотикання для деяких науковців, метою яких є заперечити існування Бога і вічного життя людини. А все тому, що Ісус - історична особа, на Ньому сповнився  задум Всевишнього: Бог став людиною. Божественна сила, якою Ісус помножував хліби, зціляв хворих, виганяв злих духів, а понад усе, - воскрешав померлих, - не може бути вичерпно пояснена науковцями по сьогоднішній день. Для її глибокого розуміння потрібно віри. Апостол Павло у І посланні до Коринтян писав так: "Та я, коли прийшов до вас, брати, - не прийшов звіщати вам свідоцтво Боже високомовними словами чи мудрістю. Слово ж моє і проповідь моя не були в переконливих словах мудрості, а в доказі Духа та сили, щоб ваша віра була не в мудрості людській, а в силі Божій. Нам же Бог об'явив Духом, бо Дух досліджує все, навіть глибини Божі. Ми ж прийняли не духа світу, а Духа, що від Бога, щоб знали, що нам дароване від Бога"(ІКор.2,1;4;10;12). А в посланні до Римлян той же автор продовжує: "Оправдані ж вірою, ми маємо мир з Богом через Господа нашого Ісуса Христа, через якого ми вірою одержали доступ до тієї ласки, що в ній стоїмо і хвалимося надією на славу Божу. Отож, тим більше тепер, оправдані його кров'ю, ми спасемося ним від гніву. Бо коли, бувши ворогами, ми примирилися з Богом смертю його Сина, то тим більше тепер, примирившись, спасемося його життям"(Рим.5,1-2;9-10).
    Тож, варто подумати яке добро Господь пропонує людині - бути причасником вічного життя завдяки вірі в Христа Спасителя. Відомий математик і філософ Блез Паскаль у своїй праці "Думки" висловився про віру наступним чином: "Жити без віри вкрай небезпечно, тому що можливий «програш» у випадку існування Бога нескінченно великий — вічні муки. Якщо ж його не існує, то ціна «виграшу» невелика — безвір'я нам нічого не дає і від нас нічого не вимагає. Реальним виграшем атеїстичного вибору буде зменшення видатків та розмір витрат на релігійні обряди.
    Жити по канонах віри безпечно, хоча і трішки важче через піст, всілякі обмеження, обряди та зв'язані з цим витрати коштів і часу. Ціна «програшу» у випадку відсутності Бога невелика — витрати на обряди. Зате можливий «виграш» у випадку існування Бога нескінченно великий — порятунок душі, вічне життя". Останній пророк періоду Старого Завіту Малахія писав: "Ви кажете: "То марна річ - служити Богові! Яка користь із того, що ми берегли його постанови, що ми сумні ходили перед Господом сил? Тепер же називаємо щасливими зухвалих. Злочинцям теж живеться добре: вони випробовують самого Бога й живуть собі гарненько далі. Тоді говорили між собою ті, що Господа бояться. Господь прислухався, почув і перед ним почала списуватись пам'яткова книга для тих, що Господа бояться і пам'ятають його ім'я. Вони будуть моїми, - говорить Господь сил, - в той день, що я готую, стануть моїм скарбом. Я їх помилую, як чоловік милує свого сина, що йому служить. Тоді ви знов побачите різницю між праведником і безбожником, між тим,хто служить Богові, і між тим, хто йому не служить. Бо ось надходить день, неначе піч палає. Тоді всі горді й усі злочинці будуть  - солома, і спалить їх той день, що прийде, - говорить Господь сил, - і не залишить їм ні кореня, ні вітки. Для вас же, що боїтеся імени мого, зійде сонце правди і в його імені буде спасіння. Ви вийдете вистрибом, немов на випасі телята, і безбожників топтатимете, бо вони будуть, наче попіл, у вас під ногами того дня, що я готую, - говорить Господь сил"(Мал.5,14-21).
    Жан Іве Лелу у своїй книжці "Слова з Атосу" передає духовний досвід старців наступними словами: "Бога можна пізнати тільки через Святого Духа. Філософія чи богослов'я можуть вказати шлях до Бога, але тільки подібний може пізнати подібного. Щоб пізнати Бога, треба самому уподібнитися до Нього в Дусі Святому. Святий Дух той самий на небі і на землі. Хто ще в цьому житті причастився Духа Святого, той вже знає майбутній світ. Через Святого Духа повернемося не тільки до земного раю, а й ввійдемо до Царства блаженної Тройці, що є вічне життя".
    Один молодий чернець відвідав старця Паісія. Було це 4 квітня 1983 року Божого.
    Старець запросив його до кімнати, де приймав прочан, коли була погана погода. Пригостивши його грецькими солодощами і сухими плодами, запитав, чого той прийшов до нього. Монах же, упавши ниць до ніг старця вимовив:
    - Поблагословіть мене, отче!
    Старець одразу, схиливши коліна свої і, поклавши руки на голову молодого монаха мовив:
    - Благословення Христа Бога нашого на тобі.
    Монах від великого благоговіння і смиренномудрости, що ту ж мить хлинули на нього, просив старця ще:
    - Хочу, отче, ще й вашого благословення.
    - Маєш його! - і перехрестивши братові голову, старець сказав:
    - Молись усім серцем, щоб бути тобі у всенайкращо у саді Богородиці ягнятко, сповненим духовними плодами.
    Тоді, нахиливши свою голову нижче монахової, старець смиренно попросив: 
    - Помолися й ти за мене.
    Брат смиренно відповів:
    - Отче, недостойний я молитись за вас.
    Та старець і далі молитовно просив.
    - Отче, я би молився за вас..., - зніякрвів монах, - але благодать Божа не лишила якоїсь марноти у вашому серці, за що треба було б молитися.
    Тоді старець Паісій відкрив братові, що робити, аби сподобатися благодаті Божої, прорікши йому таке:
    - Щодня дбай про очищення своєї душі.
    - Здобудь правду Божественну, а не логічну, - тільки тоді зійде на тебе благодать Христова.
    - Обдумуй кожне діло своє, чи угодне воно Христові, і лише після того дій.
    - Спершу сам навчися досконалого послуху, щоб навчати послуху інших.
    - Нехай твоє "так" буде "так", а "ні" - "ні". Не вдавай з себе ані кращого, ані гіршого, ніж ти є насправді, а те, що думаєш, кажи, хоч би це комусь було і неприємне, однак, завжди намагайся сказати це лагідно і, якщо можливо, пояснити.
    - Будь благородний, завжди дбай про те, як заспокоїти брата свого, а не себе самого.
    - Щодня читай Новий Завіт для очищення твоєї душі.
    - Не зважай на те, що роблять інші, не досліджуй як і чому це роблять.
    Твоєю метою нехай буде очищення твоєї душі й досконале смирення ума перед Божественною благодаттю. Ради цього завжди молись, учись, благоговійно твори Ісусову молитву, бо маєш велику нужду в милості Божій. Одним словом, дбай про своє духовне життя.
    Якщо все це сповнятисеш, тоді зійде на тебе благодать Христова. Пам'ятай: треба "розчулити" Христа своєю любов'ю і смиренням - тльки тоді Він зішле на тебе Свою благодать. 
    Головне, щоб Христос і людина - "передавач" і "приймач" були настроєні на одну частоту, тоді те, що каже Христос, робитиме людина, а те, що просить людина, подасть Христос. Треба уподібнитися в ділах (у частоті). Інакше, даремно згорять батарейки (безкорисними будуть поклони, чотки, пости).
    Усе це прорік монахові старець, залишивши немов би духовний заповіт батька дітям.
    Сказав Господь своїм учням: "Хто слухає вас, мене слухає; хто відрікається вас, мене відрікається; а хто відрікається мене, відрікається того, хто послав мене"(Лк10,16).



    скачать dle 10.2 Форекс опционы

    Схожі новини

    Неділя перед Воздвиженням

    Неділя Х по Зісланні Святого Духа

    Неділя VIІ по Зісланні Святого Духа

    Неділя отців І Вселенського собору

    Святе Богоявлення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа

    Оголошення

    для парафії

    Рекомендуємо

    відвідувати

    • Католицький Оглядач
    • Українська правда
    • Громадське телебачення
    • Офіційний сайт УГКЦ
    • ДивенСвіт
    • CREDO
    • Стрийська єпархія УГКЦ
    • Карітас України

    Популярні новини

    за останній місяць

    Трансляція

    інтернет радіо

    Radio Voskresinnya

    Radio Mariya

    Radio Dzvony

    Слухати в новому вікні