• бесплатная dle
  • ,
  • форекс портал

    Свято Спаса

    З раннього дитинства із року в рік ми відзначаємо різні події, проте невелика кількість людей, знає, звідки походить те чи інше свято. Одного дня, ми освячуємо воду, іншого паску та яйця, або ж вербу. Скоро наступить свято Спаса, або ще Преображення Христове. У цей день, християни освячують яблука, груші та інші плоди землі. Та існує думка, що Яблучний Спас це язичницьке свято. Певно, українці ще не повністю вивільнилися від язичництва і багато чого взяли із собою у християнство. Саме з цього приводу ми вирішили поспілкуватися з  отцем Віктором, адміністратором парафії Святого Миколая .

     Скажіть, отче, чи справді Яблучний Спас – це язичницьке свято?

    Правильна назва цього свята Преображення Господа нашого Ісуса Христа. Він є Спасителем усіх людей, оскільки вмер на хресті задля вічного життя кожної людини. Тому в народі прийнято називати це свято Спаса. Чому яблучний? А це вже традиція церковна. Саме в той день християни складають вдома різні плоди фруктів і приносять до церкви, щоби освятити. Одним із таких фруктів і найбільш поширеним у всіх регіонах є саме яблуко. Тому маємо ще й таку назву. Однак основний наголос у святкуванні кожного церковного празника завжди пов'язаний, насамперед, з питанням віри, яка виражається назовні певними обрядами, що становлять традицію. Тому, так розуміючи дане свято, аж ніяк не можна вважати його язичницьким.

    Скажіть, у чому полягає суть празника Преображення Христового?

    Перш за все потрібно сказати, що є три типи свят: Господні, Богородичні і Святих. Празник Преображення Христове є Господнім святом. Тут, можна говорити про те, що християнство як релігія визнає, що Ісус Христос є Сином Божим, який є рівним Богу Отцю і, який увійшов у цей світ, як людина з конкретною ціллю. А подія Преображення Ісуса Христа якраз є однією з тих, коли втілений Христос показує славу свого Божества. Як описують Євангелисти: «Лице Його засяяло як сонце, а одежа стала сніжно-білою». І ця зміна Ісуса Христа перед учнями вказує не лише на Його людське походження, але і на Божественне. А відбулася вона, щоби людина, в особах святих Апостолів, могла побачити оцю Божу велич, славу і красу. Суть цього празника полягає в тому, що ми пригадуємо ту подію, яка сталась в житті Ісуса Христа з метою, щоб об’явити Себе як Людину і як Бога.

    На це свято припадає Успенський піст, скажіть, чи потрібно його дотримуватись?

    Враховуючи те, що Преображення Господнє є дуже величним святом, дозволяється Церквою на вживання будь-яких страв. Сама трапеза має дуже глибоке значення. Адже, Свята Літургія – це також трапеза, на яку нас запросив Ісус Христос для того, щоби причаститися Його Тіла і Крові. І тому, коли ми справляємо ті чи інші святкування та зустрічаємося за святковим столом, то це свого роду продовження цієї трапези у нашому більш людському вимірі. Ми знаємо, що з 14 по 28 серпня припадає Успенський піст, а тому Церква зобов’язує своїх вірних не справляти гучних забав, весіль, танців.

    Існує повір’я, що жінкам, які втратили дитину, не можна їсти яблук до Спаса. Кажуть, що плоди дітки їстимуть в раю, які їхні батьки не з’їли тут на землі?

    Перш за все ми маємо правильно розуміти, що таке небо. Це не матеріальна дійсність, а духовна. Коли ми тут користуємось матеріальними дарами, то вони не матимуть ніякого місця у духовному вимірі. Для людини, яка є на небі важливо бути близько Бога, бо власне ця душа лише тоді буде щасливою, коли користуватиметься духовним даром, який називається Божою благодаттю. А тому нема потреби обмежуватись батькам у споживанні тих чи інших дарів. Більше того, все, що ми маємо тут, воно дане Богом для людини. І коли людина з вдячністю приймає цей дар, він в жодному разі не пошкодить їй. А навпаки, правильним розумінням і правильним використанням цього дару ми засвідчуємо свою близькість з Отцем. Помолившись і подякувавши Господу, людина може спокійно спожити цей дар, бо він є для неї від Бога.

    Люди часто приносять на могили своїх рідних освячені гостинці. Чи правильно це?

    Звичайно, що ні! Приходячи на цвинтар, ми стаємо біля місця, де похована людина. Але завдяки нашій вірі, розуміємо, що там лише тлінні останки тіла. Насправді людина після смерті переходить в духовний вимір свого існування, завдяки безсмертній душі. Коли люди приносять на деякі свята хліб, паску або фрукти це може свідчити про певні поганські прояви, які вкоренилися у свідомості християн. Насправді, ця традиція не має нічого спільного з нашою вірою. Душа – це духовна субстанція, яка не потребує цього дару, вона не забере і не споживе його. А тому, цей дар ніякої користі не принесе.

     

    Розмовляла Руслана Рацька 

    скачать dle 10.2 Форекс опционы

    Схожі новини

    Піст – це духовна весна

    Послання Блаженнішого Святослава, Верховного Архиєпископа Києво-Галицького, до молоді

    Преображення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа

    Празник Господнього переображення

    Успенський піст - Спасівка

    Оголошення

    для парафії

    Рекомендуємо

    відвідувати

    • Католицький Оглядач
    • Українська правда
    • Громадське телебачення
    • Офіційний сайт УГКЦ
    • ДивенСвіт
    • CREDO
    • Стрийська єпархія УГКЦ
    • Карітас України

    Популярні новини

    за останній місяць

    Трансляція

    інтернет радіо

    Radio Voskresinnya

    Radio Mariya

    Radio Dzvony

    Слухати в новому вікні