• бесплатная dle
  • ,
  • форекс портал

    Празник Пресвятої Євхаристії

    Празник Пресвятої Євхаристії

    "Прийміть їжте - це є тіло моє, що за вас ламається на відпущення гріхів.
    Пийте з неї всі, - це є Кров моя Нового Завіту, що за вас і за багатьох проливається на відпущення гріхів" (Молитва освячення дарів на Літургії)


    Слава Ісусу Христу!
    Дорогі браття і сестри!
    Задля урочистого святкування празника Пресвятої Євхаристії Церква переносить його на найближчу неділю, а саме ІІ неділю після Зіслання Святого Духа. Подія, яка відбулася у четвер напередодні смерті Ісуса Христа, є надважливою у житті Церкви. Зібравшись востаннє зі своїми учнями на вечерю Ісус на їхніх очах установив Таїнство, яке стане змістом життя вселенської спільноти християн. Впродовж віків це Таїнство уприсутнює вічноживого Божого Сина, який сходить з неба силою і діянням Святого Духа не в людському тілі, а під видами хліба і вина, щоб відвічний задум Отця спасти кожну людину тривав до останніх днів існування світу.
    "Прийміть" -:цим словом Ісус авторитетно заявляє, що Він є Тим, Хто дає, не питаючи чи візьмете, бо знає "що" дає. А це означає, що дар Ісуса необхідний учням, адже Він є джерелом, змістом і метою їхнього життя.
    "Їжте" - на перший погляд нічого надзвичайного. Але завдяки споживанню цього дару Ісус підкреслює виняткову єдність, без якої життя людини втрачає справжній сенс.
    "Це є тіло моє". Так може сказати лише Бог, змістом життя Якого є любов. Він творить любов'ю, дбає з любов'ю, щоб постійно давати найважливіше - Своє життя.
    "Що за вас ламається". Переламавши хліб у своїх руках, Ісус провіщає свою  майбутню смерть.  Любов до світу веде Божого Сина на Голгофту, де Він дозволить Себе убити.
    "На відпущення гріхів". Смерть Ісуса не була справедливою карою, оскільки жодної провини не було на Ньому. "Він же був поранений за гріхи наші, роздавлений за беззаконня наші. Кара, що нас спасає, була на ньому, і його ранами ми вилікувані", - писав пророк Ісая (53,5).. 
    "Пийте з неї всі". Христова жертва охоплює весь вимір часу: минулий, теперішній і майбутній. А отже, вона є жертвою за всіх і за кожного зокрема.
    "Це є кров моя Нового Завіту". 
    Кров - це носій життя. Ісус віддав своє життя, проливши кров невинну, щоб дати життя всьому людству, встановивши, таким чином, новий союз любові.
    "Що за вас і за багатьох проливається на відпущення гріхів".
    "Тепер же він раз назавжди з'явився на кінці віків, щоб знищити гріх своєю жертвою. І як призначено людям раз умерти, потім же суд, так і Христос лише один раз мав себе принести, щоб узяти на себе гріхи багатьох, а вдруге не заради гріха з'явиться тим, що очікують його на спасіння. (Євр. 9, 25-28). Гріх умертвляє, бо є прямою зневагою Бога і віддаляє від Нього як джерела і повноти життя. Натомість, кров Христова омиває гріхи, бо є знаком милосердної любові, яка відновлює божественне життя.
    "Чиніть це на мій спомин"
    Апостоли були не лише свідками встановлення Таїнства Євхаристії, а й першими причасниками. У цей же вечір Ісус наказує їм чинити те саме. Учні збиралися разом із спільнотою на вечерю, яку згодом назвали "ламання хліба", де Святий Дух сходив на дари і на слова молитви невидимо змінював їх на Тіло і Кров Господню. Так триває до сьогодні. Спомин... Це не лише пригадування Тайної Вечері, а й постійно повторювана і водночас, нова участь у безкровній жертві Христа, в якій Він є даром і Тим, Хто освячує цей дар, як "той, хто приносить і кого приносять; хто приймає, і кого роздають" на освячення і спасіння.
    Катехизи УГКЦ "Христос - наша Пасха" навчає: "Пресвята Євхаристія найповніше виявляє і творить нашу спільність і з Богом, і з людьми. Усі, хто причащається Христа, стають «одне в Христі тіло, кожен один одному член» (Рм. 12, 5), тобто єдиною Церквою: «Тому що один [Євхаристійний] хліб, – нас багато становить одне [Христове] тіло, бо всі ми беремо участь у одному хлібі» (1 Кр. 10, 17). Це саме сповідуємо в Анафорі Літургії святого Василія Великого, коли просимо: «Нас усіх, що від одного Хліба і Чаші причащаємося, з’єднай одного з одним на причастя єдиного Духа Святого».
    Святий Йоан Дамаскин навчає: «Причастям це таїнство називається тому, що через нього ми причащаємося Божества Ісуса. А сопричастям воно називається – і дійсно є – тому, що через нього ми входимо в сопричастя з Христом, беручи участь як у Його тілі, так і в Божестві. Водночас, через це Таїнство входимо в сопричастя і єднаємось одні з одними, бо як ми причащаємось одного хліба, так усі стаємо єдиним Тілом Христовим і єдиною Кров’ю та членами одні одних, будучи співтілесними Христовими».
    Дорогі браття і сестри!
    Нам, усиновленим дітям Божим, важливо пам'ятати, що рух Церкви як спільноти християн, постійно триває. Він є рухом до звершення своєї повноти у Господі Ісусі Христі. "Він - Правдивий Бог і життя вічне"(ІІв.5,20). Участь у цій подорожі кожного християнина особисто нерозривно пов'язана з участю в Пресвятій Євхаристії, яка звершується на Божественній Літургії. Церква навчає про це так: "Правдивість Тіла і Крові Христових є запорукою надії на воскресіння наших тіл: «Як можуть вони [гностики] говорити, що наше тіло, яке кормилося Тілом Господа і Його Кров’ю, підлягатиме зотлінню й не братиме участі в житті [вічному]? Хай вони змінять своє вчення або перестануть приносити згадані [Дари]. Наша наука співзвучна з Євхаристією, і Євхари-стія підтверджує її […]. Наші тіла, приймаючи Євхаристію, уже не тлінні, а мають надію на воскресіння для вічності».
    Промовмо ще раз словами псалмопівця Давида: "Що віддам Господеві за все, що Він воздав мені?  Чашу спасення прийму і ім’я Господнє призову (Пс.115,3-4). І ще: "Ти відкриваєш руку Твою і сповняєш усе живе благоволінням (Пс. 144,16). Хай слова Церкви, Яка понад дві тисячі літ живе завдяки таїнственній єдності з Євхаристійним Христом,  знаходять відгомін і в наших серцях, промовляючи: "Увесь Ти є прагнення, увесь насолода, Слово Боже, Діви Сину, Боже богів, Господи, святих пресвятий, тому Тебе всі з Тією, що Тебе породила, величаємо"(Ірмос на Літургії).



    скачать dle 10.2 Форекс опционы

    Схожі новини

    Неділя отців І Вселенського собору

    7 ФАКТІВ ПРО ПРОСФОРУ: ЧОМУ, ЯК ТА КОЛИ СПОЖИВАТИ?

    Свято Євхаристії (Божого Тіла)

    Великоднє послання Преосвященного Владики Тараса Сеньківа, О.М. Єпископа Стрийської Єпархії УГКЦ

    Послання Блаженнішого Святослава до священнослужителів Української Греко-Католицької Церкви на Страсний четвер

    Оголошення

    для парафії

    Рекомендуємо

    відвідувати

    • Католицький Оглядач
    • Українська правда
    • Громадське телебачення
    • Офіційний сайт УГКЦ
    • ДивенСвіт
    • CREDO
    • Стрийська єпархія УГКЦ
    • Карітас України

    Популярні новини

    за останній місяць

    Трансляція

    інтернет радіо

    Radio Voskresinnya

    Radio Mariya

    Radio Dzvony

    Слухати в новому вікні